lauantai 5. huhtikuuta 2014

Nooan arkki

Sunnuntaina mulla on pyhäkoulun pitovuoro. Tarkoitus oli pitää - ja jo pitkälle suunniteltukin - aiheesta Daavid ja Goljat. Onneksi sentään kävin tutkailemassa muiden jo pidettyjä aiheita - ja sieltähän se mun aiheeni löytyi jo pidettynä. Eipä hätää, olin alustavasti suunnitellut jo seuraavankin kerran aiheeksi Nooan arkki. Nyt vain piti hieman kiihdyttää tahtia. Eläimet oli jo hankittu - onneksi. Enää arkki puuttui.

Eilen kaupassa hoksasin keskellä käytävää ison kasan pahvilaatikoita. Siinäpä mulle, tai oikeammin meille, aineksia arkkiin. Napattiin siitä kaksi laatikkoa mukaan. Tänään sitten alkoi suunnittelu. Ja teko. Tällainen siitä sitten tuli


Arkki maalattiin mustaksi spraymaalilla. 
Tässä vielä kuva Raamatusta, jonka sisältä voi löytyä monenlaista mukavaa. Sekin on tehty pahvilaatikosta.

Tervetuloa pyhäkouluun!

1.Moos. " 6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle; "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso minä hävitän heidät ynnä maan.
6:22 Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen kästi tehdä, niin hän teki.
7:1 Ja Herra sanoi Nooalle, "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
7:5 Ja Nooa teki näin, aivan niin kuin Herra oli hänen käskenyt tehdä."

2 kommenttia:

marumummeli kirjoitti...

Siitä hän tuli vallan kivan näköinen. Kyllähän tuon kanssa kelpaa tarinaa lapsille kertoa. Siunausta pyhäkouluun. :)

Terttumarja kirjoitti...

Tekisipä totisesti mieli tulla pyhäkouluun!
Hienoa, että panostat lapsityöhön.

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...