lauantai 21. marraskuuta 2015

Joulu tuli keittiöön vähän aikaisin




Adventti on vasta viikon päästä, mutta otin vähän etuottoa. Enpä olisi uskonut, että joskus mulla on punaiset pitsikarteekit ikkunassa! Näin se mieli muuttuu. Äidin iankaikkisen vanhat verhot pääsivät eka kertaa mun keittiöön. On jotenkin niin nostalgista se. Mulla on myös äidin leipäkori ja leikkuulauta. 


Jotenkin vaan niitä ei voi luovuttaa pois. Leipäkori on päivittäisessä käytössä - silloin, kun leipää satutaan tarjoamaan. :) Äidillä tuo kori oli piparkakkukäytössä. Lapsenlapsetkin tiesivät, että isoäidillä on piparia kaapissa. Tai en muista oliko se leipäkäytössä. Mutta niitä piparia joka tapauksessa oli äidillä aina kaapissa.

Niin niistä karteekeista mun piti kirjoittaman ja joulun tulosta keittiöön. Vaikka eipä siinä paljon kirjoittamista ole. Yksi kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Eli voit katsoa tuota alussa olevaa kuvaa. Mutta haluan vielä sanoa pari sanaa mielestäni tosi ihanista lapsiaiheisista koristeista. Näistä


Nämä lapsukaiset ilmestyvät meidän keittiön pöydälle aina talviaikaan. Ja tänään on ensi lumi maassa, niin se sopii oikein hyvin. Tykkään näistä kovasti. Ostettu joskus vuonna viis Ruotsin Ullaredistä. Puualusta löytyi kirppikseltä ja siihen nuo mielestäni sopivat hyvin. Kesällä alustalla on kesätyttöjä. 

Eipä mulla muuta. Päätetään talvikuvaan



Jesaja 55:9-11 "Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Sillä niin kuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

1 kommentti:

Sesse kirjoitti...

Niin kodikas keittiö! Ja kivoja nuo lapsukaiset :)

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...