maanantai 25. maaliskuuta 2019

Ylöjärveinen

Lienee aika taas kirjoitella jotain. Olenkin ollut liian laiska/saamaton tähän hommaan viime aikoina. Lienee ollut muuta puuhaa. :) Meninhän naimisiin 12.2.19 eli vähän yli kuukausi sitten ja muutin tänne Ylöjärvelle. Tämähän sijaitsee noin 15 km päässä Tampereesta eli Pirkanmaalla. Saa nähdä, miten pohojalaanen tänne sopeutuu. Vielä ei oo ollut vaikeuksia.

Tuo mies on mulle kyllä Jumalan lahja. Suhteemme on vaikuttanut muhun tosi positiivisesti. Oon jo melkein - tai oikeastaan ihan - niin kuin ennen nuorena. Ei se rakkaus oikeasti ikää katso. Tosin oon melko kaukana nyt pojista ja perheistään, mutta lähempänä tytärtä ja hänen perhettään. Ehkä nyt on mun vuoro elää itelleni.
Ensi kuussa mennään käymään tyttären perheen luona. Niin ja Pohjanmaallakin, kun esikoisen kahdella vanhemmalla lapsella lienee synttärijuhlat (yhteiset, kun ovat syntyneet kuukauden välein eri vuosina). Ehkä kesälläkin on kahden nuoremman lapsen yhteiset, he kun ovat syntyneet kolmen viikon välein - tosin eri vuosina.

On ollut kova työ sovitella kahden talouden tavaroita yhteen. On Fidan kirpputorikin saanut jo aimo osan tavaroista. Kun kaikkea on kaksin verroin. Onneksi myin ison osan huonekaluistani jo ennen tätä. Tämähän on mulla jo kolmas muutto Munnin kuoleman jälkeen. Siitäkin on jo vähän yli kaksi vuotta. Tämä uusikin mieheni oli leski. Hänen vaimonsa kuoli 5 kk ennen mun miestä.

Monet ovat ihmetelleet kiirettä, jota pidimme. Seurustelimmekin noin viikon. Hih. Mutta, kun on takana paljon enemmän kuin edessä, niin mitä sitä odottelemaan ja kun vielä tuntee tämän asian olevan ohjattu taivaasta. Eli hänkin on uskovainen kuten minä ja Munnikin oli. Siinä se siis on. Selitys. Jos sitä ees tarvitaan.

Jotenkin nyt ei aivot vaan toimi eli tämä oli siis tässä.

Saarnaaja 4:9 "Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...