maanantai 1. elokuuta 2011

Hanneksen kootut maanantailta


Syötiin aamupuuroa Nellyn ja Hanneksen kanssa. Mulla oli puuro melkein loppu ja otin lautasen käteen saadakseni loput paremmin lusikkaan. Hannes katsoi ja tuumasi: "Työ kunnolla."


Lähdettiin astioiden kanssa etsimään vattuja ja mustikoita. Vattuja ei löytynyt juurikaan. Kun Hannes näki puoliraa'an puolukan tai mustikoita, hän hihkaisi: "Mä näin!" tai "Mä näin pailo!" (pailo = paljon). Sitten hän seisoi mustikoiden edessä tönkkönä, ojensi kättään ja tuumasi: "Mä ei ylety."


Mentiin toiseen metsään ja Hannes oli vähän jäljessä muista. Hän huudahti: "Mä tuun kyllä!"


Metsä oli liian vaikeakulkuista Hannekselle. Hän otti Juliaa kädestä ja huudahti: "Mä ei pääte!"


Nähtiin värikäs ja karvainen mato maassa. Kun Nea otti se käteen, Hannes huusi: "Ei taa!" Hän pelkää pieniä ötököitä.


Hannes ei syö mitään marjoja. Ei uskalla edes maistaa ja Nelly rakastaa kaikkia varsinkin mansikoita.


Kun lähdettiin kotia kohti, Hannes otti Nellyä kädestä kiinni ja niin he kulkivat hetken matkaa käsikkäin, kunnes Nelly yritti irrottaa kättään. Hannes ei niin vain päästänytkään irti ja tuli pieni erimielisyys, kunnes isun käsi kelpasi.


 

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...