keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Keskiviikko


Nyt ei kyllä oikeastaan huvittaisi kirjoittaa mitään, mutta pelkään, että jos en aina välillä kirjoita, menetän kaikki lukijani. En kylläkään tiedä onko niitä muita kuin Helinä ja Elina - enkä Elinastakaan tiedä enää, kun ei oo tullunna kommentteja.


Että keskiviikko, ja toissapäivänä aloin taas pyöräillä. Siitä onkon jo vierähtänyt luvattoman kauan eli ainakin pari vuotta, kun olen pyöräillyt. Tein sellaisen kivan lenkin tuolla Iskmon maisemissa. Ja pakko sanoa, ettei kauniimpaa ole kuin kesäinen maalaismaisema. Pyörälenkkini on siis niin kauniissa maisemissa, että sieluni on saanut ravintoa talven varalle jo kahdella lenkillä rutkasti. Toivottavasti se säilyy siellä talveen saakka. Lenkin pituus on muuten 12,6 km ja aikaa siihen kuluu 50 minuuttia. Puolet on kapeaa, mutkaista, kuoppaista ja aika mäkistäkin hiekkatietä ja puolet asfalttia. Kokeilin jo kiertää molempiin suuntiin, mutta hiekkatie ensiksi on parempi. Kun asfaltti alkaa, hiki on jo kivasti pinnassa ja huohotus kunnossa. No ei vaiskaa, enhän mä huohota, kevyestihän se menee. Tosin kuuma on ja siksi en pyöräilekään klo 11-14.30 välillä. Pakko laittaa tuo 14.30, kun tänään lähdin siihen aikaan.


Mun parvekekukat kärsi kyllä aika lailla myrskytuulesta, kun en toisella kertaa enää viittiny niistä lattialle nostella. Toivoa sopii, että sentään kuntoutuvat lämmön ja ruokinnan myötä. Ruokinta sisältää juottamisenkin.


Vaasan torille on muuten tuotu asuntovaunu, jossa myydään vietnami-thailaisruokaa. Avajaiset on huomenna torstaina ja silloin kaikki annokset saa vitosella. Söin siinä auringossa istuen friteerattua kanaa hapanimeläkastikkeen kera ja hyvää oli. Maksoi 6,50 eli ei paha. Mun mielestä on tosi hienoa, että tulee noita ns. katuruokapaikkoja muitakin kuin vain hampsari ja pitsapaikkoja. Oon lopen kyllästyny kyseisiin tuotteisiin. Olen muuten aika saletti siitä, että nuorison lihavoituminen - sekä täällä kotosuomessa että amerikoissa - on juuri noitten pikaruokien syytä suurelta osin. Tietenkin vähempi liikunta vaikuttaa myös ja siihen taitaa vaikuttaa tämä rakkine, jota naputtelen.


No, taidan tästä vääntäytyä katteleen uutisia. Oon eka kertaa elämässäni seurannu hallituksenmuodostamisen jännittävää koetusta ja saanu jonkinmoisen käsityksen tuosta politiikankin teosta. Aika pienen tosin vielä, mutta kattokaahan vain, etten laittaudu ehdokkaaksi ensi vaaleihin. Hihiiii



Jeremia 29:7 ”Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.



Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...