tiistai 17. syyskuuta 2013

Kaikenlaista

Viikonloppuna saimme pitää esikoisen poikia Kallea 5 ja Villeä 3 vuotta luonamme yökylässä. Vaikka Ville aina välillä väittääkin olevansa "åtta år". Mukavaa oli touhuta hulivilien kanssa. Nukuin heidän kanssaan samassa sängyssä jalkopäässä. Välillä jalat heidän välissään, välillä poikittain, välillä olimme kaikki sikinsokin. Kaksi kertaa Ville olisi pudonnut sängystä ellen olisi laittanut tuolia selkänoja sängynlaitaa vasten hänen puolelleen. Välillä Kalle nukkui pää minuun päin ja jalat tyynyllä. Mutta silti nukuttiin - minäkin aina välillä heräillen. Pojat nukkuivat 11 tuntia putkeen. Ja heräilivät aamulla tyytyväisinä.

Tästä kuvasta voi päätellä, että teltta laitettiin pystyy, pelattiin krokettia ja riipputuolissakin kellittiin.

Tämä kuva taas osoittaa, että oltiin leikkikentälläkin. Pojat keittävät jäätelöä :) Villen sanojen mukaan.

Tänään alkoi syksyn heprean kurssi. Olen pitkään miettinyt ja rukoillut jatkanko vai en. Sitten kuitenkin ilmoitin Antti-opettajalle, että jatkan. Tänään kuitenkin päätin, että mun osalta on opiskelut opiskeltu. Olenhan melkein koko ikäni ollut mukana jos jonkinlaisessa opiskeluprojektissa. Nyt ei kerta kaikkiaan enää ole motivaatiota. Olin kuitenkin vielä tämän illan mukana, kun kerran olin luvannut. Päänsärkyä sain, kun tutkittiin Johanneksen evankeliumia hepreaksi, piti tihrustella niin tarkkaan ja yrittää keskittyä osatakseen edes lukea ymmärtämisestä puhumattakaan. Mutta mikä hienointa, siellä oli kolme hyvin motivoitunutta oppilasta mukana, jotka aikovat jatkaa. Minun ei siis ollut lainkaan paha olla, vaikka jäänkin pois.

Olen ollut alavireinen jo toista viikkoa. Mikään ei huvita. Tänään tosin tuntuu hieman paremmalta. Mikä lie laiskamato vaivaa.

Tässä välillä  kävin hakemassa Munnin peltohommista tuolta seitsemän kilometrin päästä.  Sinne on ylimutkainen tie. Varmaan melkein kymmenen 90 asteen mutkaa. Eli tie menee peltosarkojen mukaan, pitkin pitkää reunaa ja kääntyy peltosaran päässä tuon 90 astetta. Huhhuh. Onneksi ei asuta siellä. Tosin mutkissa on mahtavat kaadot. Olisi aika makee rallitaival. Luulen!

Nyt sanon näkemiin ja lukemisiin!

Joh. 14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...