keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Mitä mulle on tapahtunut?

En tiedä, mitä oikein on tapahtunut. Olen aina tykännyt kovasti väreistä sisustuksessa - en toki kirjavuudesta, mutta väreistä kuitenkin. Enkä yhtään tykkää tästä nykyään niin kovasti muodissa olevasta niin aneemisesta valko-musta-harmaasta tyylistä. Siksi meidän keittiön pöytä ja tuolitkin ovat osittain vihreät. Ja joulun värejä - punaista, vihreää ja kultaa - olen rakastanut yli kaiken.

Nyt jostain kumman syystä joulun koristeet - vaikka en ollut tänä vuonna käyttänyt yhtä paljon vihreää kuin ennen - alkoivat ahdistaa. Johtuneeko se tästä mustasta ja pimeästä talvesta, en tiedä. Mutta pakko oli keksiä jotain muuta, kun eilen riisuttiin joulu pois. Yleensä olen ollut tosi vastahakoinen joulun riisumiseen, nyt siihen oli aivan pakottava tarve.

Olin ostanut alennusmyynnistä luonnonvalkoisen ns. hissiverhon ja asensin sen illalla ikkunaan. Mutta ei se ollutkaan hyvä. On siis myynnissä Laihiakirppiksellä naamakirjassa. Eli jos kiinnostaa, niin siellä se on.

Leveys on 120 cm ja korkeus 100 cm. Hinta 15 e.

Lähikuva kankaan applikoinnista.

Tiedäthän muuten, että kuvaa klikkaamalla saat sen isommaksi.

Ei muuta kuin verhokaapille, jossa sitä materiaalia on vuosikymmenien takaa aikamoinen määrä. Ja löysin kuin löysinkin yli kymmenen vuoden takaiset luonnonvalkoiset sivuverhot, jotka nyt onnellisesti roikkuvat - ehkä olisi parempi sanoa ovat laskostettuina - keittiön ikkunassa.

Jos hyvä lukija muistaa, niin kesällä ostin harmaa-valkoiset muovimatot keittiöön, joista en sitten tykännytkään ja piti ostaa toiset vihreä-valkoiset. Joulun ovat nämä ensiksi mainitut peittäneet osan keittiömme lattiaa ja siitä sain idean. Kävin tänään kylillä ja ostin keittiön pöydälle harmaa-valkoisen liinan ja harmaat alustat meille. En tosin raaskinut ostaa kuin kaksi ja joudunkin hakemaan niitä lisää. Mutta hyvää alkuun on päästy. Etsin myös harmaita tai beessejä tuolinpehmusteita, mutta ei löytynyt tarpeeksi montaa. Hyvät ja halvat oli Kössissä, mutta vain kaksi kipaletta ja Halpa-Hallissa oli vähän kalliimmat, mutta vain neljä. Siis matka kirpparille, josta löysin parikin verhokangasta, joista jommastakummasta aion väsätä nykyisiin vihreä-luonnonvalkoisiin pehmusteisiin uudet päälliset. Ovatten nyt pesukoneessa. Pesen aina ennen käyttöä kaiken, mitä kirpparilta ostan.

Tältä keittiössä nyt sitten näyttää


Näkyy, ettei liina ole edes keskellä pöytää. :(


Seuraavaksi on varmaankin sitten vuorossa pöydän ja tuolien vihreiden osien maalaus. :) Siitä ei Munni taatusti ilostu. Hih!

Jesaja 46:4 "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan."

3 kommenttia:

Lissu kirjoitti...

Harmooniset värit..kaunista..

Terttumarja kirjoitti...

Sinulla on ihan mukava blogi, olen sitä lueskellut jo vähän aikaa. Kiitokset kirjoituksistasi!
Näinkin Laihian FC-book-kirpparilla verhosi. :)

Heeka kirjoitti...

Kiitos Rosina ja tervetuloa lukijoitten joukkoon.

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...