lauantai 24. tammikuuta 2015

Eihän näin VOI käydä!!

Lupasin leipoa tämänpäiväisiin pojanpojan 6-vuotisjuhliin voisilmäpullia. Mulla on oikein hyvä resepti - oman kanelipullareseptini lisäksi. Vielä aamulla - vaikka onhan nytkin aamu, kello on vasta 9 - en tiennyt teenkö litrasta vai puolesta. Päätin sitten kuitenkin tehdä vain puolesta litrasta ja toisesta puolesta myöhemmin. Jäihän sitä punaista maitoa puoli litraa.

Eipä mitään, työ alkakoon! Kaikki hyvin siihen asti, kunnes olin lisännyt kaikki jauhot! Mutta voi hyvänen aika sentään! Miksi taikina on aivan liian paksua? Noh, kyllä se siitä ohenee sopivaksi, kun lisään voin. Pakko oli pyytää kotimiestä pitelemään konetta paikoillaan, kun se ei meinannut pöydällä pysyä.

Sitten iski todellisuus!!!!!!!! Olin laittanut kaikkia muita aineita puolen litran taikinan mukaan, mutta ne jauhot!!! Mittasin ne kaksinkertaisina! EI VOI OLLA TOTTA! Ei muuta kuin maitoa lisää. Ja miksi sinne piti laittaa se koko puoli litraa, nyt taikina on liian löysää??? Siis lisää jauhoja ja muita ainesosia, että tulis edes kelvollista taikinaa. Eihän tässä näin pitänyt käydä. Minä, joka olen AINA tehnyt hyvää pullaa, vaikka en niin muusta leipomisesta piittaakaan.


Siinä se nyt sitten on kuitenkin nousemassa. Saas nähdä, mitä siitäkin tulee. Ja syntymäpäiväpullat vielä!! Ei näin voi käydä. Tämä on niin epistä!

Psalmit 30:11-13 "Kuule, Herra ja armahda minua, Herra ole minun auttajani.
Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, Sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla, että minun sieluni veisaisi Sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, Sinua minä ylistän iankaikkisesti."

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Älä huoli sinä tyttö nuori. Asian suuruus suhteutettuna tähtitaivaan mittakaavaan on kuitenkin niin tavattoman pieni.

Puhun omasta kokemusmaailmasta käsin.

Rakkaudella sisaresi pakkasesta.

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...