torstai 9. huhtikuuta 2009

Finspångissa


Miten niin, että mulla aina tämä sama tekstifontti? Tää on niin nätti. Ja onhan mulla nyt eri väri. Nolostunut. Kuusi ja puoli tuntia ajettiin Blekingestä tänne Östgötalandiin. Tultiin pienempiä teitä kuin mennessä, jolloin päästelimme moottoritietä melkein koko matkan. Mulle tuli melkein paniikki siellä, kun piti mukamas ajaa niin lujaa eli muitten tahtiin ja sitten aina välillä tuli  pitkiä kiitolinjoja perä edellä vastaan. Ja niitä sitten piti ohitella. Monet ajoivat niin lähellä toisiaan, että välimatka oli vähän pitempi kuin meidän auto. Mua kyllä hirvitti ja jännitti koko ajomatka - minä ajoin kaksi ekaa tuntia. Sitten oli sitä päänsärkyä, kun hartiat oli ihan jumissa. Musta on tullut vanha, niin sanoo Munni. Ennen olen kuulemma vain päästellyt menemään ja kehotellut häntäkin. No - se ikä ei tule yksin, vaan sillä on aina jokin kumppani mukana.


Oli tosi hyvä vierailu Eeron ja Onervan luona. Meitä pidettiin kuin piispaa pappilassa, nukutettiin heidän sängyssään, tarjoiltiin tosi hyvää ruokaa ja paljon ja usein ja vielä ympäristöäkin näytettiin. Tunsin oikein virkistyväni ja pääseväni eroon pienestä stressin poikasesta, joka oli yrittänyt pesiytyä olemukseeni.


Täällä on ollut lämpimiä päiviä, 12-17 astetta. Eilen Olofströmissä satoi, mutta illalla oli hieno ilma ja käytiin kävelyllä. Huomenna on pitkäperjantai ja mennään täällä Finspångissa pingstkyrkaan jumalanpalvelukseen.


Oikein hyvää pääsiäistä ja Jeesuksen ylösnousemusjuhlaa kaikille.


Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...