torstai 5. maaliskuuta 2009

Yskää ja opiskelua


Aamulla totesin, että taas meinaa yskittää. No, Uma oli Munnilla hoidossa viikonlopun, kun minä olin etelässä. Olen tullut siihen tulokseen, etten oikeastaan ole allerginen - muutenhan ne kissan ihon epiteelit vaikuttais, kun ne säilyy viikkoja tai kuukausia asunnossa - vaan en kestä niitä karvoja. Uma on karvanajolla, pudottanee talviturkkiaan, koska sellaista pohjakarvaa oli irtoillut isoina tukkuina. Muistelen, kun odotin Iinaa viimeisillään, mulla oli aivan kamala yskä monta viikkoa. Totesin myöhemmin sen johtuneen siitä, että istuin kaiket vapaa-ajat ja kudoin. Langasta irronneet höytyvät sen aiheuttivat. Samaa näyttävät tekevän eläinten karvat.


Tämä oli siis pohjustusta sille, että mun oli pakko imuroida, vaikka se on ihan oikeutetusti Munnin hommia Silmänisku. Ja nyt tuntuukin jo paremmalta. Loppupäivän olen tehnyt koulutehtäviä. Hohhoijaa...pitäis lähteä kävelylle. Munni lupasikin tulla mukaan, kunhan pääsee irrottautumaan työstä.


Koulua enää kahdeksan päivää, sitten alkaa harjoittelujakso, jonka minä siis jätän väliin. Ehkä toukokuun lopussa ja kesäkuun alussa on vielä jokunen tunti.


Mulla meinas lopputyö mennä pieleen. Teen sen omaishoitajan jaksamisesta ja Vaasassa on just viime vuoden lopulla tehty sellainen. Kun valitin sitä välipojan ja vaimonsa täällä käydessä, hänen vaimonsa hoksasi, että miksi en kysy Mustasaaren kunnasta. No, enhän toki sitä hoksannut, minähän vain asun siinä kunnassa. Nolostunut


Siispä tänään meilasin omaishoidonohjaajalle ja hän heti vastasi ja pyysi soittamaan. Ja niin sovittiin tapaaminen ja hän lupasi auttaa mua. Juppiii... kait sekin siitä sitten järjestyy. Ei enää olekaan paljon jäljellä tätä opiskelua. Yksi kurssi on kotitentin puolikasta vaille valmis, toisesta on vielä joitain tunteja. En edes muista tuleeko siitä tehtävää. Sitten sosiaaliturvan kurssi alkaa ensi viikolla ja syksyllä kaiketi on vielä yksi kurssi tietoverkoista jäljellä. Niin ja ne kaksi peruskurssia, joita en saa hyväksi, koska ei ole aikaisempaa alan koulutusta. Ne on piece of kake...pikkujuttu....toivottavasti. Ja sit tää lopputyö ja se viimeinen harjoittelu, josta en yhtään tiedä, miten sen saan suoritetuksi. Eli ei ole enää tytöllä paljoa jäljellä.


Kohta Munni tulee ja lähdetään kävelylle. Tänään on suojasää. Vois vaikka tehdä lumiukkoja. Huomenna lähdetään käymään esikoisen luona ja viedään Uman talo sinne. Uma itse muutti sinne keskiviikkona.



Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...