maanantai 9. toukokuuta 2011

Varaston siivousta


Tänään sitten käärittiin hihat ja ryhdyttiin rupeamaan! Olin jo jonkin aikaa huomautellut, että pitäis siivota tuo leirikeskuksen työkaluvarasto, kun se muuttokin lähenee. Maalipurkkeja oli toista kymmentä - siis kuivuneita ja muuta pärtöä (Kuusamossa sanotaan rojusta näin) peräkärryllisen verran ja enemmänkin, kun osa laitettiin suoraan isoihin roskiksiin. Peräkärry sen sijaan ajettiin hyötykäyttöasemalle ja tyhjennettiin sinne.


Tullessa ostettiin yksi mustaherukkapensas ja istutin sen. Vaikka emme enää sen satoa ehdikään korjata, niin tulipahan istutetuksi.


Minä sitten tykkään tällaisesta rojuhommasta. Kun meillä oli viitisen vuotta se mökki vuokralla, nautin aivan valtavasti siitä, että sain kaivella ulkorakennuksista kaikkea kivaa vanhaa tavaraa, siivota niissä ja sitten sisustaa sillä löydetyllä tupaa ja muita huoneita. Pitäisköhän mun ruveta rojunsiivoajaksi?


Huomenna on vuorossa kellari. Ja siinä sitä onkin hommaa. Ipanallakin on täällä vielä muutama laatikollinen edellisistä asunnoista kärrättyä tavaraa. On kyllä luvannut tänä kesänä tulla ne käymään läpi ja paree onkin, muuten voi tavaroiden käydä huonosti. Tai enhän mä voi mitään hienoa, vanhaa tavaraa pois heittää. Mutta tiiä sitten, mitä niissä hänen laatikoissaan on. En oo viittiny penkoa, en valokuviakaan kattella. Se on sitä yksityisyyden kunnioitusta. Viaton


Vähän on lonkat romuna ja selkä, kun nosteltiin 60 litran multasäkkejä isoM: kanssa. Pitää aikanaan taas istuttaa leirikeskuksen terassille kesäkukat. Minä olen päättänyt tänä kesänä koristaa meidän parvekkeen ruusuilla. Odotan vain, kun äitienpäiväruusujen hinta laskee ja ryntään ostoksille. Saatte sitten nähdä.


Eipä tässä muuta kuin pitäkää toista parempana kuin itseänne - tai ainakin yhtä hyvänä!

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...