maanantai 22. lokakuuta 2012

Netti tökkii


Ei ole ollut paljon haluja kirjoitella tänne, kun netti on tökkinyt viime aikoina vähä paljo. Signaali on heikko ja nopeutta ei paljon mitään. Nyt on kuitenkin pakko yrittää saada aikaan jotain, etteivät kaikki kaksi lukijaa karkaile muualle.

Viime viikko oli lasten syyslomaviikko. Keskiviikkona olin Petossa hoitelemassa kipeää Villeä, että vanhemmat sai tehdä töitänsä.

Kuva: Höstlov. Sitter i onepiecen ännu å dricker kaffe. Lintottarna har satt upp nån massageverksamhet i köket.. Mammas ungar :) va ska man hitta på idag då?!

Cajsa ja Ville antavat Kallelle hierontaa. Olispahan mukavaa olla tuossa hierottavana itsekin.

Torstaina oltiin Maalahdessa Nellyä ja Hannesta hoitamassa. Keksittiin, että lähdetään perjantaina Ähtäriin eläinpuistoon, reissu jäi nimittäin tekemättä kesällä. Lapset tulivat meille yöksi ja heti aamiaisen jälkeen lähdettiin. Ajoaikaa kertyi parisen tuntia. Eläinpuiston reitti oli 3 km pitkä ja meiltä sen kulkeminen kesti 3 tuntia. Pysähdyimme kaksi kertaa syömään eväitä. Onneksi olin ymmärtänyt ottaa sellaista mukaan. Tosin makkaraa en hoksannut ostaa. Paljon oli nähtävää ja koettavaa. Tässä kuva parista lumileopardista.

Hannes ja Nelly lumileopardeina

Mattoasiat ovat nyt järjestyksessä, mutta se vaati paljon ajatustyötä ja aikaa. Pestiin kesällä kaikki meidän räsymatot täällä hienolla maapesupaikalla. Jo kuukauden kuluttua keittiön matto, joka oli tiskipöydän edessä, oli aika ränsistyneen näköinen - tai siis likainen. Kun meillä nyt siis on se uusi lattia, ja tämä keittiön maton paikka oli katsottava uusiksi, aiheutti se paljon päänvaivaa. Mutta ei hätää. Helinä-siskolla on mattoja vaikka muille jakaa ja niin päädyinkin heidän autotalliinsa ja sieltä lähdin vaalea, iso räsymatto kainalossa. Kiikutimme sen Finnvaconiin pestäväksi.

Sitten oli vain keksittävä sille paikka. Olin tullut siihen tulokseen, että keittiön matto saa tästä lähtien sijaita pöydän alla. Hupsista! Siellä mulla ei olekaan koskaan ennen matto sijainnut. Kokeilin sinne ensin omaa isoa räsymattoa. Ei muuta kuin mattorulla pöydän alle ja minä sinne perässä kontilleni. Nostin pöytää selälläni niin, että päädyn molemmat jalat nousivat sen verran, että sain maton sinne alle ja sama temppu toiseen päähän. Sitä mattoa katselin siinä päivän pari, mutta ei se sinne sopinut. Seuraavaksi kokeilin sinne pesulasta haettua mattoa. Mutta se oli aivan liian vaalea. Mun keittiössä pitää olla värejä.

Kävi jo mielessä, että onko pakko lähteä uudelle kirppiskierrokselle sopivaa mattoa etsimään. Mutta sitten. Heureka! Iltayöstä sain sängyssä herätyksen. Eteisen kaksi vihreää mattoa vierekkäin keittiön pöydän alle - tosin jätin muutaman sentin raon mattojen väliin, ettei joku luule mun yrittävän niillä esittää isoamattoa. Ja se Helinältä saatu vaalea matto, jossa on mustat loimilangat, eteiseen. Jess. Ja tosi hyvä tuli. Ei oikeastaan voisi olla paremmin. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Antaa nyt kuitenkin lukijoitten mielikuvitukselle tilaa, siispä en laita tänne kuvia. Sen sijaan saatte kuvan keittiön ikkunalaudalla olevasta kukka-asetelmasta.


Asetelma oli pakko siirtää pöydälle, kun ikkunaa vasten kuva ei olisi onnistunut. Eivätkö menninkäiset olekin veikeitä?

Johanneksen evankeliumi 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." 


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

No jo oliaika,olen katsellut kyllästymiseen asti tuota tekstiä "tadaa....". Kyllä se kuva niistä matoistakin olisi kelvannut. Oon oottanu vähän sitä sisko-täti-päivää, mutta sulla on ollut niin valtavasti vilskettä noiden lapsenlapsien kanssa, etten oo viittiny kysellä sillä ne l.lapset ovat pieniä vain kerran, hyvin ootte niiden kanssa jaksanu. Helillä on tainnu kone levitä, niin ei sitäkään ole näkynyt fb:ssä. Kevättäootellessa Liisa-sisko!

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...