perjantai 18. tammikuuta 2013

Hepreaa ja muutakin

Aloitetaanpas muisteloilla

Täältä muutettiin vuosi sitten

Voiko päivän enää ihanammin alkaa?

Parvekenäkymä

Kaunista

Siellä sitä oltiin kymmenisen vuotta. Kummallista, että vaikka maisemat siellä ovat aivan huikaisevan ihanat, ei sinne ole ikävä. Aika aikaa kutakin, sanoi vanha kansa.

Ja nyt sitten on heprean aika. Tiistaina alkoi kurssi. Opeteltiin muutama kirjain. Täytyy opetella kaikki aakkosista alkaen. Saas nähdä riittävätkö rahkeet ja mielenkiinto koko kevään.

Eilen käytiin vihdoinkin hakemassa uusi sohvasänky kamariin. Tuossa se vielä odottelee paketissa, kun pitää ensin saada vanha sohva alta pois. Ja se tapahtuu huomenna. Mukavaa sisustusta odotettavissa. Mielessä on jo suunnitelmia.

Illalla olin pitkästä aikaa - edellisestä kerrasta lienee noin 2 kuukautta - kuntojumpassa. Oli ohjaaja vaihtunut, kun edellinen jää pian äitiyslomalle eikä vauva taida oikein tykätä kovasta hyppimisestä. Niin, minä kun aina haluan olla eturivissä niin koulussa kuin muuallakin. Nåh olipahan takana jumppaavilla kivaa, kun kattelivat mun sekoiluani. Olin askelissa sekaisin kuin seinäkello. Olivat muut jo kerran hänen kanssaan harjoitelleet. Edellinen opettaja otti kaikki liikkeet hitaasti alussa, että ne ehti oppia. Minä en kerta kaikkiaan saa käsiäni ja jalkojani toimimaan samanaikaisesti. Taisin kyllä olla aikamoinen heiluva variksen pelätti siinä eturivissä. Ehkäpä menen ensi kerralla taakse. Voinhan aina sanoa, että musiikki kuuluu NIIN kovaa siinä edessä. 

Hertsileijaa, olen ajatellut mennä mukaan Marttoihin marttailemaan. Kuvittelen sen olevan mukavaa. Saa nyt sitten nähdä toteutuuko ajatus ollenkaan. Aika pitkällä jo ollaan, kun tiedän seuraavan tilaisuuden pitoajan ja -paikan.

Mutta kirjoitellaan taas.

Matteus 5:17 Jeesus sanoo: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

No sehän on ku puoliks tehty, kuhan ensin suunnittelee, mä tapaan suunnitella samalla, kun ootan nukkumattia..
Mulla on kuule sama vika, josskus kun oon ollu ohjatus liikunnas, niin meen sekasin, ja mulle se oli kova pala, kun oon aina luullu, et mulla on hyvä rytmitaju, mut ehkä se ei siitä johdu..
Ja myös se, et aina tryykään eteen, jos mahollista, mistähän se johtuu, kun on aina tykänny esiintyäkin..
Oli tosi kiva käydä Laasasen Eilan luona, vein sen adressin kotia asti, Marja-Liisakin oli siellä, keittivät kahvit ja juteltiin kaikkea vanhaa..
Oon kyllä sikkoseni muistanu meiän bileet, suunnittelin vähä maaliskuun alkuun, katotaan ny, tuleeko aikasemmin..
Hyvää yötä,Jeesus myötä t. Helikeiju

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...