lauantai 13. huhtikuuta 2013

Tuleekohan se kevät?

Muualla lumi näyttää alkaneen kevään myötä vähenevän, mutta meidän takapihalla sen kun lisääntyy vaan. On jo varmasti metrin kasat. Kato vaikka


Mahtaa olla juhannus ennen kuin tuo määrä on sulanut! Ei kyllä yhtään naurata. Olen jo niin kovasti odottanut - aivan sormet syyhyten - että pääsen takapihalle möyrimään. Tälle päivälle on luvattu vesisadetta ja sitä kovasti odottelen. Talon etupuolen katon lumet on vielä siellä. Pikkuinen määrä tuli tänään aamulla alas ja pyysin naapurin rouvaa siirtämään autonsa, ettei jää alle. On tullut mieleen ne pari tapausta, jolloin lapsi on jäänyt katolta pudonneen lumen alle ja ainakin toinen kuoli. Yllä olevan kuorman alle olisi menehtynyt isokin aikuinen, sillä kattoa vasten oli jäätä. Hui!

Munni lähti KD:n kevätkokoukseen Teuvalle jo aamuvarhain. Aamupäivällä saan tänne miesvieraita, kun Hanski tulee yökylään. Olin ajatellut, että mennään kylille ja humpsutellaan siellä, mutta se jäi ajatukseksi, kun Munni vei auton. Siispä ajelin jo ennen yhdeksää - täällä kaupat aukee jo kahdeksalta - pyörällä kauppaan. Nyt vain odottelen miesvierastani. Niin ja ihmettelen, että mitähän kummaa tännekin kirjoittaisin. Mahtaako tällainen sepustelu ketään kiinnostaa?

Kovasti on ollut viime aikoina puhetta kouluelämästä. Opettajien puolesta ja oppilaiden puolesta. Ja molempien puolesta. Kyllä kait se on fakta, että kouluelämä ei ole sitä kaikkein helpointa tänä päivänä - opettajille tai oppilaillekaan. Monia hyviä blogikirjoituksia olen lukenut. Viimeisin oli aika hauska, sai naurulihakseni töihin. Jos sinua kiinnostaa, se löytyy täältä http://vitonen.fi/blogit/jukka-keitele/koulukuria/

Tahtoo päästä aurinkoon! Nyt heti! Kuopus lähtee viikolla Eps... eiku Espanjaan. Jotenkin olen tänä keväänä kaivannut lämpöiseen, vaikka olenkin nauttinut suunnattomasti viime viikkojen ihanista aurinkoisista päivistä. Ne ovat tuoneet mieleen 10 viikon ajan Israelissa, jolloin aurinko paistoi siniseltä taivaalta joka ainut päivä. Löysin jo tosi edullisen matkankin, mutta Munni ei ole matkustelusta kiinnostunut. Kuka lähtis kanssani? Otetaan äkkilähtö jonnekin lämpimään viikoksi! Ilmoittaudu! Onneksi on tiedossa edes Pärnun kylpylämatka elokuussa. Mutta siihen on aikaa. Näin eläkkeellä olisi mukavaa tehdä jotain noin vain, yhtäkkiä.

No niin, eiköhän tämä riitä tällä erää. Siis kuulemiin ja näkemiin ja syödään kaurapuuro kiltisti! Tähän suuntaan taisi se iki-ihana Markus-setä meitä lapsia kehottaa 50-luvulla.

Psalmi 91:14-16 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...