torstai 19. marraskuuta 2009

Nyt se on sitten tehty


Niin mikäkö? No esitetty opinnäytetyö tietenkin. Mua jännitti eilen ja tänä aamuna ihan hirvittävästi. Aamupäivällä tarkensin vielä PowerPoint-esitystäni ja tulostin ties monennenko kerran muistiinpanosivut. Siirsin esityksen kahdelle tikulle varmuuden vuoksi, jos toinen ei toimisi Nolostunut että sellaista luottamista.


Kun toiseksi viimeistä työtä opponoitiin (mun oli siis viimeinen), hoksasin, että olisin voinut pyytää jonkun läheisen tulemaan kuuntelemaan, kun Munni ei päässyt työtilanteensa vuoksi. No, nopeasti tekstaria Ulpulle, joka erinäisten viestittämisien jälkeen innosta vikisten lupasi tulla.


Mua ei sitten enää jännittänyt yhtään ja esitys meni tosi hyvin. Mielestäni kaikki tärkeät asiat tulivat hyvin kerrotuiksi enkä unohtanut mitään. Tosin olihan mulla ne muistiinpanosivut mukana. Opponoijaltakin tuli kehuja, mutta myös kritiikkiä asioista, joista olin jo maininnut näille läheisille. Eli tutkimusmenetelmiä olisi pitänyt kuvata tarkemmin ja vieraskielinen aineisto puuttui. Yritin yhtä ruåttinkielistä kirjaa lukea, mutta en saanut mielestäni siitä oikeaa asiaa irti, joten päätin riskeerata ja jättää kokonaan pois vieraat kielet.


Jälkeenpäin yksi ryhmätoveri tuli kiittämään ja sanoi, että aivan kuin olisi ollut luennolla ja muutama muukin kävi kiittämässä hyvästä esityksestä. Eli ilmeisesti olin sitten osannut kertoa oikeita asioita asiasta, joka ei läheskään kaikille ole tuttu. Työni nimenä on Omaishoitajan jaksaminen. Haastattelin siihen neljää mustasaarelaista omaishoitajaa. Mielenkiintoinen aihe ja opin paljon.


Huomenna vielä opponointi ja sen jälkeen käyn huuhtomassa koulun pölyt uimahallin veteen. No, tosin sitten on vielä puoli yhdeltä se kyspyysnäyte eli aineen kirjoitus opinnäytetyön aiheesta.


Oih, jos olisin tiennyt tämän työn määrän, en kyllä olisi opiskelemaan lähtenyt. Toisaalta sehän on vain hyvä, kun ei tiedä huomista, kun ne huomisen voimatkin tulee vasta huomenna.


Hyvää yötä Jeesus myötä, eikä unohdeta lähetystyötä! Hymy

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...