maanantai 23. tammikuuta 2012

Vanhusten seuraa


Vein aamulla aikaisin rakkaani lasarettiin pieneen toimenpiteeseen. Koska kello oli vasta vaille seitsemän, päätin mennä uimaan. Eihän mikään paikka tuohon aikaan ole vielä auki. Paitsi uimahalli. No, siellä poskuttelin lasit ja uimalakki päässä 600 metriä. On kunto huonontunut parissa kuukaudessa, jolloin uin reteesti kilometrin. En vain jaksanut. Osansa voi tietenkin olla aikaisella herätyksellä ja lyhyellä yöunella. Seliseli..


Vanhempi ja nuorempi siskoni retostelevat käyvänsä maanantaisin ja perjantaisin aikaisin aamulla juoksemassa vedessä. Eivät piittaa uimisesta. Minä taas en piittaa juoksemisesta - en vedessä enkä maalla. No, minä ajattelin yllättää siskoni, mutta kas kummaa. Ei siellä ketään tuttuja näkynyt. Jo ajattelin, että lienevät mulle vain trossailleet asiassa olematta mitään perää. No eipä mitään, kun olin jo uintini uinut, saunonut kaksi kertaa ja seisoin suhkussa, niin eiköhän kaksi viehättävää nei..eiku rouvasta puikkelehdi esiin. Siinähän he olivat. On kuulemma amme tyhjempi juuri puoli kahdeksan aikoihi. hmpfh


Että miksikö sitten en lähtenyt heti kotiin, kun sain saatelluksi mieheni sinne, minne piti? No, kun piti käydä kaupassa ostelemassa kaikenlaista. Ajattelin uinnin jälkeen käväistä nauttimassa yhden lattekahvin - eilen Hanskin synttäreillä eräs miespuolinen vieras totesi katsellessaan kahvinvalmistustani (puoli kuppia maitoa mikroon ensin): ai, maito kahvilla. Ei siis kahvi maidolla! No sittarin parkkihallihan ei tietenkään ollut auki. Ja vaikutti siltä, että koko Vaasa oli vielä kahdeksalta kiinni. No, Rewellin sentteri oli auki, mutta ei juuri muut. Sain siellä kuitenkin Göranilta kahvini - tai siis maitoni kahvin kera.


Ajelin siitä sitten Prismaan, jonka parkkihallissa olin autoineni toinen. Pian saapui muutama muukin auto. Kello oli 8:53. Muista autoista vääntäytyi vanhuksia jonottamaan oven aukeamista. Hieman hymyilytti, että täällä minä sitten olen kaltaisteni joukossa. Vanhusten. Odottelemassa kauppaan pääsyä aivan kuin kilpaillen, kuka saa olla eka.


Prismassa olikin aikamoinen sekasotku. Tekevät siellä muutoksia tavaroiden paikkoihin. Siis siirtelevät kaikki tavarat eri paikkoihin, missä ennen olivat. Etteivät vain asiakkaan löytäisi niitä. Pah


No eipä sitten muuta kuin hyvää päivän jatkoa sullekin! Ei huvita kirjoitella enempää.


Sananlaskut 22:6 ”Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.”

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...