maanantai 5. maaliskuuta 2012

Päiväpiiriä ja uimahallia


Olin heti tänne muutettuamme luvannut Riitalle, että pidän tämän päiväisent päiväpiirit vanhainkoti Toiskassa ja palvelutalossa. No, Toiskassa riehuu vatsatautiepidemia, joten siltä osin piiri peruuntui, mutta palvelutalolla oltiin. Päätettiin lukea Johanneksen evankeliumin 14. luku. Tulostin sen valmiiksi nettiRaamatusta. Ensin tulostin viisi kipaletta, mutta sitten otin vielä kaksi lisää. Koskaan ei tiedä miten monta vanhusta tulee piiriin. Noh, alussa näytti hieman huonolta, kun vain yksi piiriläinen oli paikalla, mutta pikkuhiljaa niitä alkoi valua, niin että lopulta heitä oli seitsemän. Huomio siis 7. Eli just se määrä, minkä olin kopsannut. Tunnin verran laulettiin hengellisiä lauluja, luettiin Raamattua ja juteltiin. Ja tuo Raamatun paikkakin oli tarkalleen oikea. Eräs nainen alkoi kertoa, miten se on hänelle tärkeä paikka ja kertoi 41 vuoden takaisen tapahtuman, jonka aina muistaa tuota paikkaa lukiessa. heart



Palvelutalo sijaitsee samassa yhteydesä kuin uimahalli. Tai päinvastoin. Ihan miten vaan. Mutta Laihian kunta lähetti meille uusina kuntalaisina tietopaketin kunnastaan ja mm. kaksi uimahallilippua. Hih. Noh, me mentiin sieltä palvelutalosta uimahalliin, mutta pahaksi onneksi siellä oli koululuokka. Taikka ei se ollutkaan paha, vaan hyvä onni, sillä vastaanotossa oltiin just keittämässä uutta kahvia ja saimme ilmaiseksi - huom. uusina laihialaisina - kupilliset. Ja mullekin tehtiin lattea hymyssä suin. Tietenkin jo laihialaistuneena kysyin, että pääseekö yhdellä lipulla kaksi eläkeläistl. Ja ihan totta! Se toimi. Elikkä päästään molemmat kaksi kertaa ilmaiseksi uimaan. blush Mites on Helinä, onnistuuko siellä Vaasassa? Jos ei, niin muuttakaa ihmeessä tänne.



Kun kahvit oli juotu, pääsiin pukuhuoneeseen. Minä uiskentelin - en tosin pukuhuoneessa - kilometrin ja Munni juoksenteli - enemmän se kyllä näytti vyön kanssa uinnilta - mitä lie juossut.



Että sellainen maanantai.



Psalmit 91:1—2 ”Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...