tiistai 13. maaliskuuta 2012

Ruismarjapuuroa ja sisaruksia


Taitaa kyllä ruispuuro olla ainut sellainen, joka ohenee sitä enemmän mitä kauemmin se kiehuu. Tänään syömme ruismarjapuuroa. Olin ottavinani pakastimesta puolukkaklöntin, mutta sen kattilassa sulaessa, marjat osoittautuivatkin viinimarjoiksi. No se ei haittaa. Hyvä puuro siitäkin tulee. Kun vatkasin jauhot joukkoon, puuron koostumus oli oikein sopivan sakea. Nyt, kun se on kiehunut nelisenkymmentä minuuttia, se on aika löysää. blush hmpf.



Huomenna mennään Vaasaan. Hih! Munni puhuu siellä  Asemakadulla päiväpiirissä, joka alkaa kahdeltatoista. Ja multakin odotetaan jonkinlaista osallistumista ohjelmaan. Mitä, en vielä tiedä. Todistuspuheenvuuoro? Runo? Saas nähdä.



Muuten tosi mukavaa saada positiivista palautetta srk-lehdestä. Sitä on ollut mukava tehdä.



Olen ulkoillut melkein joka päivä täällä. On niin mahtavat tienoot ja ilmatkin ovat suosineet. Uimassakin kävin taas eilen, mutta ajankohta ei ollut paras mahdollinen. Siellä oli niin paljon väkeä, että sai uida melkein toisen varpaat suussa. Yks mies ui ohi ja nauru suupielessä kysäisi ohi mennessään, että tarvinko koko altaan. Noh, minä tietenkin myönsin tarvitsevani. Vaikka omasta mielestäni uin oikein sievästi oikealla reunalla. Kilometri taas taittui. Täällä on kuukauden kestävä Ui kesäksi kuntoon -kampanja. Ja minähän tietenkin aion osallistua, eilen täytin jo kortin. Mutta ei oo vielä laihialaisuus tarttunu, kun huomasin vasta saunassa, että unohdin sanoa olevani eläkeläinen. Siis maksoin tuplat. Oma moka!



Mutta sen pitemmittä puheitta. En viitti kirjoittaa pitkästi, kun pelkään, ettette jaksa lukea loppuun saakka. angel Mutta Raamatun paikka pitää aina olla mukana.



Psalmit 91:14—15 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."



p.s. Pakko etsiä joku kuva piristämään tekstiä. Siispä etsin puolentoista vuoden takaisen kuvan, jossa on meidän sisarussarjan jäljellä olevat. Silloin tosin vielä mami oli kuvioissa mukana, ei vain ollut kuopuksen synttäreillä. En muista olenko tämän kuvan joskus aikaisemmin "julkaissut", mutta koittakaa kestää.



Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...