sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Lastenlasten vierailuja

Sunnuntai-iltana tässä istuskelen ja ihmettelen, mitä oikein kirjoittaisin. Viime viikonloppuna esikoisen kolme lasta oli meillä eka kertaa yökylässä. Mua ei heidän pärjäämisensä huolettanut ollenkaan, mutta mammaa taisi huolettaa eniten. Ja kaikki meni tosi hienosti. Minä nukuin Cajsan 6 v. ja Villen 2 v. kanssa meidän sängyssä. Tosin nukkuminen lienee hieman ylimitoitettu sana. Koiranunta se oli. Me oltiin aivan sikinsokin. Minä jalkopäässä milloin pitkin, milloin poikin ja lapset välillä päällekkäinkin, kun Ville unissaan kipusi Cajsan selkään. Kallen 4 v. nukutin kamariin, jossa isoM nukkui hänen kanssaan tyhjentyneen ilmapatjan päällä. Hän tosin siirtyi myöhemmin sohvalle kuorsaamaan. Nåh, ei hän nyt enää paljonkaan kuorsaile. Taidan minä harrastaa sitä sorttia enempi.

Seuraavana perjantai-iltana välipoika tuli perheineen ja pidettiin lättykestit. Oli hauskaa seurata, kun lapset söivät melkein kilpaa lättyjä. Hanneskin söi sen näköisenä kuin pelkäisi lättyjen loppuvan kesken.

Ja lauantaina olivat esikoisen lapset päiväkylässä ja taas paistettiin lättyjä. Keittämäni omenasose kävi kauppansa.

IsoM makaa tuolla sängyssä kuumeisen lunssan kourissa. Mutta eiköhän siitä selvitä ellei kahdessa viikossa niin ainakin 14 päivässä.

Huomenna aion ryhtyä isoihin juhannusruusupensaan siirtopuuhiin. Täytyy siis suoriutua siitä aivan yksin, kun kumppani on kipee. Lopetan siis tähän ja jatkan noilla puutarhahommilla myöhemmin. Aion antaa vaiheittaisen selonteon kuvineen kaikkineen. Joten pysykää linjalla!

Matteuksen evankeliumi 18:19 ""Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...