lauantai 8. joulukuuta 2012

Arkiaskareita

Hehkuttelin tuolla naamakirjassa, miten hyvä vuokraisäntä meillä on. Ollaan saatu uusi jää-pakastinkaappi, laminaattilattia, vesimittari on uusittu, kun vanha veteli mitä sattuu. Nyt on saunankiuas vetelemässä viimeisiään ja maanantaina tulee uusi. Siinä oli kuitenkin hauska juttu, kun ilmoitin, ettei kiuas lämpiä normaalisti, oli täällä meidän poissaollessamme (olemme ilmoittaneet, että huoltomies saa käydä) käynyt joku ja jättänyt lapun, että kaikki kiukaan vastukset lämpiää eikä uutta saada. Matti sitten kokeili vielä kerran (minä olin jo aikaisemmin kokeillut) ja totesi, ettei kolmesta vastusrivistä keskimmäinen lämpiä ja soitti Vuokratalolle ja kertoi tämän. Nåh, uskoivat heti ja uusi kiuas tulee kuin tuleekin. Vähän kyllä mietitytti, miten se henkilö oli kiukaan vastuksia tunnustellut, kun väitti kaikkien lämpiävän.

Kun olin tätä retostellut siellä naamassa ja menin ottamaan pyykkiä pois koneesta, huomasin, ettei kone ollutkaan tyhjentänyt vettä. Ohjelma oli silti mennyt loppuun saakka. Ei taas auttanut muu kuin ottaa naisen logiikka käyttöön. Ensin mietin, että minnekähän veisin pyykin huuhdottavaksi ja lingottavaksi, mutta sitten hokasin. Avasin nukkasihdin sisältävän aukon ja päästin vedet sieltä ulos ja sen jälkeen linkosin pyykin. Siinä huomasin, että vesi vaahtosi mukavasti lattiakaivossa. Niinpä laitoin aukon kiinni, huuhtelut päälle ja jäin koneen viereen seisomaan. Kun huuhtelu oli tehty, avasin aukon, että vesi pääsi ulos linkouksessa. Näin pyykki tuli huuhdottua ja lingottua.

Miniä soitti ja sanoi heillä olevan noin kuuden vuoden ikäinen kone autotallissa, kun ostivat uuden ja isomman. Tässä nyt mietitään, haetaanko se, vaikka se on hieman iso meille kahdelle vai ostetaanko uusi. On kuuden kilon kone ja nykyinen meillä lienee neljän. Kuuden kilon kone tietenkin käyttää enemmän vettä kuin pienempi ja me kun ollaan ruvettu vedensäästäjiksi.

On sitä kerran tullut tehdyksi piparkakkutalokin,nimittäin vuonna 2007

Tämä en ole minä, vaan tyttäreni Catariina/Iina/Catzo

Tämä ei ole äitini eikä sisareni Kaarina, vaan minä ite

Tällaista me saatiin aikaan

Aivan eri luokkaa taas on miniäMian aikaansaannos :)

Kohta lähdetään ruksalle siivoamaan, on meidän siivouskuukausi.

Johanneksen evankeliumi 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nyt saa kyllä sopuhinnalla pikkukoneita jotka vievät vähemmän vettä ja energian kulutus A tai B luokkaa niin ei mee sitäkään paljoa. Toisaalta kierrätyksen kannattajana kannattaisi se vanhakin kone käyttöön ottaa. Mutta lompakkollani äänestäisin minä :). Kannattaa varmaan laskeskella. Isälle annettiin äitin vanha kone käyttöön joka oli äitillä Vaasassa. Se on kans maannu meijän tallissa. Mutta se kans ny vetelee viimesiänsä ja isä pähkiskelee ihan samaa ku se ei lämmitä vettä kunnolla kuulemma.

Me kans jouduttiin uusimaan vastukset kiukaaseen ku niistä ei toiminu ku kaksi, loput kaksi oli ihan karrelle palaneita, joten ei niistä kyllä lämpöäkään voinu lähteä. Nyt on sauna ihan loistava, het valamis niin kus kuuluukin.

Hyvä kun olit laittanu Iinan kuvan alle että tyttäreni en minä :D . Minä oikeesti katoin että jaa siinähän se tätilinii leipoo. Ei oo omena tippunu todellakaan kauas puusta, ootte te niin saman näköisiä ainakin tuossa kuvassa.

Mua laiskottaa. Noi piparitalot on ihania Pitäs jotain jaksaa jouluksi. No, laitoin mä eilen ruoan ja kakun tein isälle ku synttäreitä juhlittiin. Laitoin sille mukaan kipollisen makaroonilootaa niin tänään hänen ei tartte ite kokkailla välttis.

Teillä on kyllä oikeesti hyvä vuokran antaja :) . Täällä saa pyydellä ja anella että jotain tapahtus. Isän yks yläkaappi huutaa niin että mä meinaan aina sydän halavauksen saada, jos jostain syystä sinne on asiaa. Siinä on sarana jotenkin väärin laitettu. Ja on pyydetty sen seittemäntoista kertaa että tulisivat korjaamaan jo yli vuoden mut mitään ei tapahu.

Hyvää viikonloppua teille Rakkaat <3 - Tiina _

Anonyymi kirjoitti...

Kun kattoo noita teiän piparitaloja, sun omasta tulee mieleen vanha tölli ja Mian oma on palatsi..hihii
Ihquja kuitenkin kumpikin..

kirjottelee helinäkeiju

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...