maanantai 19. syyskuuta 2011

Tietokonepäivä


Eipähän ole tullut tehdyksi mitään ruummillisia voimia vaativia hommia tänään. Olen istunut melkein koko päivän tietokoneella ja tutkaillut erään opiskelukaverin opinnäytetyötä. Minä, kun tykkään oikolukea tekstejä ja kommentoida niitä tai ainakin niiden kieliasua. Mä mikään erinomainen siinä luule olevani, tykkään vaan siitä.


Tänään soitettiin taas ja pyydettiin huomiseksi töihin, mutta olin jo luvannut mennä muualle, mm. tapaamaan välipojan lapsia, joten toivottavasti löysivät jonkun muun tuuraamaan.


Meinasin tehdä sauvakävelylenkinkin. Varustauduin lenkkareilla, kynsikkäillä ja sauvoilla. Mutta kierrettyäni Lepikon tonttia sienten toivossa, totesin, että ihan oikeasti en jaksakaan pitemmälle. Jo pieni ponnistus sai puuskuttamaan. Taisi viime viikon työrupeama viedä mehut hieman pitemmäksikin aikaa.


En muuten ole koskaan - en edes teini-iässä - ollut minkään tai kenenkään kuuluisuuden fani, vaikka muut kaverit diggasivat kuka Beatlesia kuka Elvistä. Enkä kerännyt kenenkään kuvia. MUTTA näin vanhoilla päivillä olen erittäin kovasti tykästynyt erääseen henkilöön ja luen hänestä kaiken, mikä eteeni sattuu. Hän on kaunis, miellyttävä, ystävällinen, karismaattinenkin, luonnollinen, läheinen, valloittava ja mitähän vielä. Joko arvaat kenestä on kyse? Ihanasta naapurimaan rinsessasta Victoriasta. Olen ihan lääpällään häneen. Jospa lähtis Turkusseen! Vai tapetoisko seinät hänen kuvillaan!


Muuten apropå, jos sua kiinnostaa lukea kiinnostavaa ja rehevän runsasta tekstiä, niin loikkaile mun blogistani vasemmalta Kaisa Joupin blogiin. Jos on alakulopäivä, ei tarvi kuin lukaista hieman Kaisan tekstejä, niin jo tulee hyvälle tuulelle. Kokeile vaikka!


Munni lähtee aamulla sinne Turkusseen ja menee linnaankin syömään. Pitäisköhän laittautua vasempaan rintataskuun mukaan? Olis kyllä maailman murhe, jos hän näkisi HÄNET enkä minä saisi olla mukana. Mutta eivät taida mua sinne huolia, vaikka kahdella linjurilla matkaan lähtevät. Yksikseni sitten istuskelen täällä periferiassa. No onneksi talossa on koko viikon muitakin, vaikka ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen yön pimeydessä täällä itekseni oleskellut ja öitä viettänyt. Eikä ole pelottanut ollenkaan. Mitäs sitä pelkäis. Äidillä oli tapana sanoa: "Jos joku pimeässä vie, niin äkkiä tuo takaisin, kun aamu valkenee." Tarkoitti kait, ettei ulkonäkö olisi miellyttänyt viejää.


Saunottiin tänään uusitussa pikkusaunassa. Kesällä nimittäin muutaman miehen alta lauteet rysähtivät lattiaan panelien seuratessa perässä. Oli edellinen - meillekin tunnettu - saunanrakentaja tehnyt hieman huolimatonta työtä kiinnittäessään lauteita seinään. Olipahan mukava uuden laudan tuoksu saunassa. Haittapuolena on kuitenkin pidettävä sitä, ettei rakennusmies tehnyt jalkojenlepuutusorsia ollenkaan.



1.Johanneksen kirje 4:10 ”Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että Hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...