tiistai 27. syyskuuta 2011

Cajsan ja isoäidin yhteinen päivä


Tänään se oli. Lähdettiin yhdessä, vain me kaksi, Tropiclandiaan. Cajsa oli tosi innoissaan. Otettiin omat kaapit, eihän nyt yksi riitä. Saunaa ei tarvittu ennen allasta, toki peseydyimme suihkussa. Ja sitten altaalle. Oi, kun vesi oli ihanan lämmintä. Aivan toista kuin uimahallissa, jossa saa ekat sekunnit vedessä kärvistellä.


Cajsa on aivan mahtava vesipeto. Ikää on viisi ja puoli vuotta ja tyttö sukeltelee kuin delfiini ja uikin jo. Eihän meidän toki tarvinnut siis olla siellä matalassa päässä, vaan käsivarsikellukkeiden avittamana uiskenneltiin ympäri allasta. Cajsa olisi halunnut laskea ISOSTA liukumäestä, mutta minähän olen tunnetusti sellainen pelkuri, etten uskaltanut päästää, vaikka mamma vartavasten sanoi, että tyttö saa laskea siitä kunhan otan vastaan. Mutta mulla ei sisu riittänyt. Keskikokoinen liukumäki sai riittää. Siinäkin on vesi sen verran syvää, ettei tytön jalat yltäneet pohjaan, mutta niin sitä vain mentiin.


Minä kuljin koko ajan tytön perässä tai vierellä että olen saatavilla heti, jos tarvitaan. Mun lapset perheineen olis varmaan mulle nauraneet, mutta kun on tällainen, niin on. Ja toisen lapsesta on aina isompi huoli ja vastuu.


Oltiin altaalla tunti 10 minuuttia ja sitten käytiin saunassa, jossa Cajsa myös näytti rohkeutensa ja istui ylhäällä, vaikka pari vanhempaa lasta istuivat sisääntulon portaalla.


Uinnin jälkeen Cajsa söi hampurilaisen kyseisen kylpylän ravintelissa. Oli tosin aika kallis yli 9 egee. Mutta mitä sitä ei lapsenlapselleen antaisi. Autossa matkalla takaisin tyttö pulputti koko ajan enkä saanut selvää puolistakaan, kun kieli on aika leveää ruåttinmurretta. Mutta se ei tahtia haitannut. Meillä oli tosi mukava päivä.



Kiitos Cajsa!

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...