maanantai 4. kesäkuuta 2012

Konkkausta


Tietääköhän muut kuin Pellisen kylässä kasvaneet, mitä konkkaus on? Vaasassa se oli ainakin mun lapsuudessa trinttausta. Eli piirrettiin maahan tikulla ruudut, joita pitkin sitten hypittiin yhdellä jalalla.


Noh, minäkin sitten tänään intauduin piirtämään sellaisen, kun oltiin Nellyn ja Hanneksen kanssa leikkikentällä. Mutta sainpas kokea suuren yllätyksen. En pystynytkään kunnolla hyppimään  yhdellä jalalla. Siis mitä?? Ihan totta. Taitavat olla jalkojen lihakset aika heikossa kunnossa, vaikka oon kyllä yrittäny täällä kävellä paljon. Äskenkin tultiin noin kolmen kilometrin lenkiltä. Kylläpäs tuntui hassulta. Mutta jalka ei vain kantanut montaakaan hyppyä. Jotenkuten pääsin läpi. Vähän fuskaten.


Kyllä nuo lapset on sitten hauskoja puheissaan. Hanneskin puhuu niin kirjakieltä että: juoksevatko he? Koirasta: onko hän Musti? jne. sitä on sitten hauska kuulla. Mutta tuli tässä mieleen, että isänsä Jussi puhui samalla tavalla hitusen vanhempana, kun meillä oli kotona ruotsinkielinen tyttö hoitamassa, joka puhui pojille koulusuomea.


Eipä muuta kuin pitäkää hauskaa!


Johanneksen evankeliumi 14:6 ”Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...