torstai 28. elokuuta 2008

Kotimatka ja omat tuliaiset

Kotimatka ei sujunut aivan suunnitelmien mukaan. Tel Avivista Budapestiin lähtevä kone oli kolme tuntia myöhässä ja niin ollen emme ehtineet Suomeen lähtevälle jatkolennolle. Mutta ei hätää, unkarilainen lentoyhtiö Malev, jonka lentoja käytimme, järjesti meille taksin, hotellin, ruuat ja taksin takaisin lentokentälle seuraavana aamuna sekä tietenkin varasi uuden lennon maanantaille. Saimme siis yöpyä Budapestissä ja aamulla teimme pienen kävelylenkin hotellin ympäristössä. Muuten sitten kotimatka meni hyvin. Tulimme Helsingistä junalla - ja onneksi ehdimme sellaiseen, jossa ei ollut vaihtoja.

Jälleennäkemiset ovat olleet ihania. Vielä ei vanhimman lapsen perhettä ole tavattu ja täksi illaksi suunniteltu vierailukin siirtyi niiden omien tuliaisten vuoksi. Minä nimittäin sain jonkinlaisen matkailijan mahataudin ilmeisesti lentokentän ruuasta Tel Avivissa, sillä heti sen jälkeen alkoi maha kouristella ja sitä on jatkunut tähän saakka eli nyt ollaan torstaissa. Kävin heti tiistaina lääkärissä ja otettiin tarvittavat labrat. Eilen kouristukset äityivät ripuliksi ja illalla nousi kuume. Lääkäri soitti tänään ja sanoi, että aloitetaan heti antibioottihoito, vaikkei ulostusviljely vielä ole tullut. Eli kyseessä lienee joku neljästä matkailijan bakteerista: salmonella, shigella, kampylo tai yersinia. No, hyvä käsihygienia riittää tartuttamisen ehkäisemiseksi sekä se, etten laita ruokaa vieraille. Munnilla lienee sama pöpö, sillä hänellä oli Budapestissä myös ripulia. Eli toisillemme saamme kokkailla :)

Että tällaista tänään. Onneksi tämän iltaiset luennot koululla peruutettiin, eilen jouduin lähtemään puolessa välissä pois tihentyneiden vessakäyntien vuoksi.

Vielä on iso työ edessä, siirtää kaikki valokuvat koneelle tai Netikan galleriaan. Niin ja järjestellä ne kansioihin ja sit vielä päättää, mistä teetetään paperiversiot. Mutta se työ saanee vielä odottaa. Muuten arvatkaapa onko helppo oppia taas käyttämään äätä ja öötä? Ei ole, voin sen sanoa.