sunnuntai 21. lokakuuta 2018

Tunteiden käsittely...

Katon silloin tällöin tv:stä ohjelmaa Hengenvaarallisesti lihava. Tänään tuli erittäin hyvä jakso. Kyseessä on siis amerikkalainen ohjelmasarja, jossa eräs lääkäri tekee lihavuusleikkauksia. Jaksossa yleensä kerrotaan yhden ihmisen tarinaa vuoden ajalta leikkauksen jälkeen. Ennen leikkausta tulee osoittaa pystyvänsä laihduttamaan - eli että on tosissaan. Tänään tuli Ashley R:n tarina. Siinä oli paljon mullekin sopivia asioita. Ashley painoi 303 kg !!! Vuoden kuluttua leikkauksesta, hän oli laihtunut 112 kg ja se jatkui. Mutta puolessa välissä hänen oli pakko mennä terapiaan käsittelemään tunteitaan. Se pelotti häntä, mutta hän oli päättäväinen. Hän oli aikaisemmin käsitellyt kaikkia tunteitaan syömällä. Sen piti siis muuttua.

Noissa sarjoissa mua on aina ihmetyttänyt, miten hyvin he asuvat ja miten heillä oikeasti on varaa tehdä kaikki se, mitä tekevät. Toki ymmärrän, että, kun antautuu tv:sarjaan kuvattavaksi, siitä saa rahaa. Mutta sittenkin. Tämän Ashleynkin mies oli koko ajan kotona hänen kanssaan eli ei voinut käydä työssä.

Mutta se tunteiden käsittely taitaisi tehdä hyvää mullekin - ja monelle muulle. Uskon, että Vaasaan muutto tekee mulle hyvää. En muista milloin olisin tehnyt jotain kivaa! Haluan käydä katsomassa teatterissa Myrskyluodon Maijan. Muun muassa. Olen kuullut paljon hyvää siitä näytelmästä. Toki katsoin sen vuosikymmeniä sitten tv:stä, mutta teatteri on eri juttu. Jo jokin aika sitten olen ymmärtänyt, että mun on itse aktivoitava itseni. Ei mua kukaan tule kotoa hakemaan!

 Jeremia 29:11 "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."







Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...