tiistai 25. helmikuuta 2020

Näin Ylöjärvellä tehdään tonttia



Käytiin kaupassa ja kuljettiin metsätietä, jossa on latu, kun on lunta. Nyt tuosta kallion edestä on purettu talo ja ilmeisesti rakennetaan uutta. Näin sitä tonttia tehdään täälläpäin. Räjäytetään kalliota pois tieltä. Yläkuvassa tuo punainen vehje on semmonen kaukosäätimellä ohjattava. Mies sitä ohjaili siinä. Että silleen.

Oli kyllä kiva kävellä, kun aurinko paistoi ja oli kuivaa. Pakkastakin oli muutama aste. Niin ja mikä mukavinta, linnut lauloi. Tiaiset ja varpuset. Mä tunnen vaan tiaisen titityyn - tai nykyäänhän ne laulaa tityy. Lienevät hieman ressantuneita. Hih. En mä mitään varpusen tsiuta tunne, mutta Hessu tuntee. Mä tunnen vaan tiaisen, käen ja variksen. Siinä ne on, linnunlaunut mulla.

Saarnaaja 12:1-4 "Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova "Nämä eivät minua miellytä"; ennen kuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin - ovat menneet vähiin, ja akkunoista-kurkistelijat jäävät pimeään,
ja kadulle vievät ovet sulkeutuvat ja myllyn ääni heikkenee ja noustaan linnun lauluun ja kaikki laulun tyttäret hiljentyvät;"

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...