maanantai 26. elokuuta 2019

Minkähän kuvan laittais?

Esikoisen tytär Cajsa kesäteatterissa


Tässä olin Vaasan hellunteiseurakunnan naisten iltapäivässä Maaritin haastateltavana miehen poismenon jälkeen


Ihan vaan kevään keltaista näin elokuun iloksi


Onpahan taas aikaa kulunut viime kirjoituksesta. Ollaan välillä kävelty Hessun kanssa. Tänäänkin tehtiin 3,7 km lenkki ja mä väsyin ja hikosin niin, ettei oo tosikaan. Lenkin varrella meni kiviä kenkiin ja istahdin kivelle niitä pois ottamaan niin eiköhän tämä mies tuu ja ota multa kengät vuorotellen jaloista, karista kiven menemään ja laita uudelleen jalkaan. Solmi tietenkin nauhatkin. Ja myöhemmin, kun syötiin vattuja ja mä vähän menin liika syvälle, niin nosti mut sieltä pois. Eikä. Tämmöstä mä en oo ansainnu. Mutta sehän taitaakin olla armosta eikä ansiosta.

Tämän viikon perjantaina lähdetään Lappiin. Oon kyllä ihmetelly, miten jaksan siellä vaeltaa. Ei kuulemma oo kiirettä. Saa nähdä. Luulen kyllä, että osa tätä huonoa kuntoa ja lihomista on lääkkeillä. Sisko tuumas niitten täällä TAYSissä tekevän musta terveen, mutta ovat tainneet vaan tehdä musta saitramman. Kääk.

Mun on niin vaikea hyväksyä tätä uutta, isompaa olemusta ja huonoa kuntoa. Todella vaikeaa. Ovat multa lopettaneet kortisonin, joka aiheutti osteoporoosin ja ilmeisesti kakkostyypin diabeteksenkin, siihen ei tosin oo vielä ainakaan lääkitystä. Mutta luukatoon on. Oon nyt ottanu sitä kolme kertaa. On kuulemma ainut lääke, joka oikeesti muodostaa uutta luuta ja korjaa ne viat siis. Pitää pistää itteä joka ilta kaksi vuotta. Huhhuh. Muttei se mitään, jos siitä on hyötyä, nimittäin on aika kipee toi oikea lonkka ja alaselkäkin. Ja oikea polvi petti eilen, onneksi Hessu piti mua kädestä, muuten olisin langennut alas.

Eilisestä on ollut kova huoli ystävän läheisestä, joka oli kadoksissa pari päivää. Nyt löytynyt ja lienee sairaalassa. Oli kaatunut ennen katoamistaan ja naama mustelmilla eli oli loukannut päänsä. Ilmeisesti jotain aivoissa tapahtunut. Olo on kyllä helpottunut, kun vanhus (88 vee) on löytynyt hengissä.

Että semmosta tänään.

Hesekiel 34:16 "Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa...."

Ei kommentteja:

 Alla oleva kirjoitus oli paikallisessa Ylöjärven Uutisissa mielipiteenä: Pohojalainen Pirkanmaalla Oon vähä miettiny tätä elämää ja sitä,...